Youtube.com archyvo kadras

Miške netoli Jekaterinburgo, Rusijoje, piligrimai gieda giesmes ir mojuoja vėliavomis kasmetinėje vidurnakčio procesijoje, kurioje pagerbiamas buvęs Rusijos imperatorius ir stačiatikių bažnyčios šventasis Nikolajus II – asis.

Tačiau šių metų piligriminė kelionė, vykstanti ten, kur 1918 metų liepos 16 dieną bolševikai imperatoriui su jo šeima įvykdė mirties bausmę, yra kitokia nei buvusios. Vietinės bažnyčios valdininkai vadovavo tik vienai piligrimų grupei, kai tuo metu kitos grupės sekė tėvą Sergejų Romanovą – keistą dvasininką, kurio koronaviruso neigimas ir vienuolyno užėmimas kainavo jam kunigystę.

“Kiekvienam iš jūsų esu pasiruošęs paskirti visą savo gyvenimą,” – teigia jis savo pasekėjams. “Ar jūs įsitikinę, kad šalies valdovai dėl jūsų padarytų tą patį?”

Anksčiau tėvas Sergejus buvo milicininkas, dirbęs Maskvos priemiestyje. Jis vėliau pakeitė savo pasaulietinį vardą į Nikolajaus Romanovo, norėdamas pagerbti paskutinę dinastiją, kuri valdė Rusiją.

Tėvas Sergejus, kalėjime sėdėjęs 13 metų dėl nužudymo ir ginkluoto apiplėšimo, už kuriuos pripažintas kaltu, pradėjo kurti savo, kaip stačiatikių aktyvisto, reputaciją. Kai 1997 metais buvo paleistas iš kalėjimo, bažnyčia leido jam tapti kunigu, nepaisant jo kriminalinio įrašo. Detalesnė informacija, kaip tėvas Sergejus pakilo keliais laipsniais, yra neaiški.

Sergejus Romanovas su ilgais sniego baltumo plaukais, barzda, besiplaikstančia juoda mantija ir skvarbiu žvilgsniu sukuria bauginančią ir ryškią išvaizdą.

Gerai žinomos, bet prieštaringos bažnyčios asmenybės charizma ir paprastas kalbėjimas atkreipia žmonių dėmesį, paverčiant jo radikalią ir labai konservatyvią krikščionybės idėją ir konspiracinių teorijų palaikymą priimtinu dalyku. Kai tik šventikas pritraukia daugiau žmonių į savo šalininkų pusę, jie pradeda tikėti juo, todėl šis ima naudoti psichologines manipuliacijas, kad priverstų juos pasilikti.

Rusų stačiatikių bažnyčios valdytojai tikisi, kad tėvo Sergejaus Romanovo galia ir įtaka nublanks dėl atsiradusių iššūkių su bažnyčios įgaliojimais ir pačiu prezidentu Vladimiru Putinu. Į pastarąjį kunigas kreipėsi su gan provokaciniu pareiškimu, kad Putinas atsistatydintų ir perleistų Sergejui savo postą: “Kitaip aš paskelbsiu visuotinį dvasinį karą asmeniškai prieš tave,” – teigė jis paskelbtame video įraše Youtube kanale.

Kol išdavikas šventikas šiuo metu yra patekęs į nemalonę ir prarandantis sąjungininkus, jis teigia, kad neketina pasitraukti ir atsisakyti vienuolyno valdymo. Nors jau 40 žmonių paliko vienuolyną, nežinomas skaičius piligrimų ir garbintojų atėjo iš aplinkinių vienuolyno bendruomenių.

Koronaviruso pandemija šį pavasarį padalino bažnyčią į dvi grupes – į pirmą, kurios lyderiai įvedė saugumo taisykles ir skatino dvasininkus teikiamas paslaugas perkelti interaktyviai, ir antrą, kuri netiki viruso egzistavimu. Tačiau ne visa dvasininkija laikėsi bendro susitarimo atlikti ceremonijas interaktyviai.

Pagal bažnyčios reikalų specialistę-žurnalistę Kseniją Luchenko, debatai dėl koronaviruso ir jo sunkios padėties įžiebė “decentralizaciją” bažnyčioje, kurios konservatyviausios grupės vengia laikytis visuomenei svarbios sveikatos priemonių.

“Atsisakymas paklusti valdžios taisyklėms uždarant bažnyčias yra laikoma kaip nauja kančios forma”, – teigė Ksenija Luchenko leidiniui Carnegie.

Sverdlovsko regione, kuris yra antras miestas pagal naujus koronaviruso atvejus, tėvas Sergejus daugiausiai skleidžia nesutarimus keliančią nuomonę. Jis koronaviruso apribojimus vadina “šėtono siužetu” ir niekina tuos, kurie siekia uždaryti katedras.

Viename video įraše, kuris dabar ištrintas, kunigas teigė: “Uždarant bažnyčias, mūsų dvasinė lyderystė yra susieta su antikristo pirmtakais, slapstančiais savo paviršutiniškumą ir bailumą, siūlydami su Dievu bendrauti nuotoliniu būdu.”

Rusų valdininkai apkaltino Sergejų skleidžiant neapykantos pilną video įrašą ir po to Jekaterinburgo vyskupija jam greitai uždraudė viešai atlikinėti dvasininko pareigas.

Tėvas Sergejus, kai jam buvo uždrausta sakyti pamokslus, nukreipė savo žvilgsnį į Sredneuralsko moterų vienuolyną, kurį ėmė lankyti 2005 metais.

Birželį Sergejus pasikvietė visus savo šalininkus, taip pat ginkluotas kazokų pajėgas, Donbaso karo veteranus ir apsupo vienuolyną, priversdamas išeiti vienuolyno viršininkę Varvarą, atskyrė atstovus nuo Jekaterinburgo vyskupijos, kad negalėtų patekti į vienuolyną.

Vienuolyne šiuo metu gyvena apie 530 žmonių. Moterys ir vaikai, kurie seka tėvą Sergejų dvasinę lyderystę, kaip teigia atstovas spaudai Vsevolodas Moguchevas. Vietinės žiniasklaidos pranešimuose buvo minima, kad aktorius Dmitrijus Sokolovas ir ledo ritulio įžymybė Pavelas Datsyukas gyvena šiame vienuolyne. Kiti garbintojai ir piligrimai atvyksta iš visos Rusijos tam, kad pasiklausytų jo pamokslų, kurių metu tėvas Sergejus reziumuoja savo idėjas apie artėjantį šventąjį karą, nulemsiantį pasaulio pabaigą.

Valdant tėvui Sergejui, vienuolynas vykdo veiklas po paslaptingumo šydu, draudžiant žurnalistams patekti į vienuolyną ir elgiantis su išorinio pasaulio svečiais priešiškai.

Tėvas Sergejus reguliariai skelbia pareiškimus Youtube platformoje, detaliai pateikdamas konspiracines teorijas. Viena iš jų yra tikėjimas, kad koronavirusas buvo sukurtas tam, kad galėtų implantuoti “stebėjimo lustus” į žmones. Vienuolyne kasdien 6 valandą ryto atliekami egzorcizmai. Sergejus taip pat aukština Sovietų lyderį Džosefą Staliną, palaiko Judėjų ir masonų konspiracines teorijas. BBC Russia savo pranešime detalizavo įtariamą fizinį ir psichologinį vaikų užgauliojimą vienuolyne. Kaltinimai šiuo metu yra tiriami federalinės valdžios.

Sergejus Romanovas Ksenjos Sobčak reportaže:

“Vienuolynas vykdo veiklas taip pat, kaip ir anksčiau – jis tarnauja Dievui ir rūpinasi vaikais, padeda onkologiniams ligoniams, aprūpina nepasiturinčius maisto produktais,” – teigia stačiatikių bažnyčios blog’ų rašytojas Moguchevas. Jis pradėjo dirbti tėvui Sergejui, norėdamas “sakyti žmonėms tiesą, kurią slepia dauguma žiniasklaidos pranešimų ir bažnyčios valdininkai. Jokie įstatymai nebuvo pažeisti.” Tačiau Jekaterinburgo vyskupija su tuo nesutinka.

“Tėvas Sergėjus toliau teikia dieviškas paslaugas, kurios yra nelegalios ir neetiškos, taip pat stengiasi pats vadovauti vienuolynui, vietoj teisėtos vienuolyno viršininkės Varvaros”, – teigė Jekaterinburgo vyskupijos pranešėja spaudai Anzhela Tambova. “Tai yra testamentas jo įsišaknijusiai blogai dvasinei savijautai, kuris vis daugiau ir daugiau atitolina jį nuo rusų stačiatikių bažnyčios.”

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: